۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۹۸۴۲۶
حجت الاسلام فلاح زاده:

استقامت کنیم آینده روشنی خواهیم داشت | منشور روحانیت کتاب درسی حوزه شود

استقامت کنیم آینده روشنی خواهیم داشت | منشور روحانیت کتاب درسی حوزه شود
استاد حوزه با بیان اینکه با استقامت آینده روشنی خواهیم داشت،گفت: اگر در موقعیت های بحرانی دنبال مال اندوزی و سوء استفاده باشیم نصرت الهی گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه کاری که برای خدا باشد عبادت است، گفت: فرزندان از ابتدا باید با معارف الهی آشنا و تربیت شود.

وی افزود: انسان باید به کارهای خود جهت خیر و خوبی دهد و از نعمت های الهی درست استفاده کند، انسان باید از نعمت های الهی در همه زمینه های فردی، اجتماعی و اقتصادی در راه صحیح خود استفاده کند و به فکر دیگران هم باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر انسان دین مالی نسبت به کسی دارد و صاحب آن را پیدا نمی کند باید رد مظالم بدهد، اظهار داشت: فرهنگ صدقه و قرض باید در جامعه نهادینه شود تا شاهد آثار آن در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: فرد مسلمان نباید نسبت به وظایف خود به ویژه وظایف عبادی و اجتماعی بی تفاوت باشد، یکی از وظایف فرد مسلمان خواندن روزانه قرآن کریم است که مقدمه تدبر و عمل به مفاهیم آن خواهد بود.

حجت الاسلام فلاح زاده با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز در کشور ابراز داشت: اقشار مردم امروز به دلیل مشکلات اقصادی در رنج و سختی هستند و کسانی که تمکن مالی دارند باید توجه به نیازمندان داشته باشند و بدانند چیزی که برای خدا خرج شود باقی می ماند.

وی عنوان کرد: در آستانه سال جدید که مردم نیازهایی دارند باید به فکر نیازمندان باشیم و مسؤولان باید تلاش بیشتری کنند و برنامه های دقیق تری داشته باشند تا مشکلات رفع شود، البته بخشی از مشکلات توطئه های دشمنان مانند آمریکای جنایتکار و اذناب آنان است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر استقامت و تلاش کنیم و گردنه ها بگذرد آینده روشنی خواهیم داشت، رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به عنوان سند 40 سال آینده امید واقعی را به مردم یادآوری کردند، اگر در موقعیت های بحرانی دنبال اندوختن مال و سوء استفاده باشیم نصرت الهی گرفته می شود.

وی اضافه کرد: اگر استقامت و تلاش کردیم و برای حل مشکلات دست به دست هم دادیم خداوند متعال نیز یاری خواهد کرد.

حجت الاسلام فلاح زاده ضمن تسلیت رحلت آیت الله مؤمن و با اشاره به سالروز صدور منشور روحانیت از سوی امام راحل گفت: منشور امام راحل باید متن درسی حوزه های علمیه باشد چرا که این پیام کهنه شدنی نیست و نکات بسیار مهمی دارد.

وی افزود: حضرت امام ابتدا به مقام شهدای روحانیت ارج می ندهند و در ادامه به نقش روحانیت و فقها در طول تاریخ در راستای حفظ و بقای اسلام اشاره می کنند و نسبت به توطئه و نفوذ دشمنان در حوزه ها هشدار می دهند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: ممکن است گاهی برخی افراد معدودی عملی انجام دهند که شایسته نباشد اما شاکله نظام روحانیت و حوزه های علمیه سالم است و تلاش های فراوانی دارند که راه صحیح را به جامعه آموزش دهند.

وی ادامه داد: حضرت امام می فرماید اگر بزرگان دینی، فقها و علما نبودند معلوم نبود امروز چه علومی را به عنوان علوم دینی به خورد مردم می دادند، کما این که امروز می بینیم برخی با ظاهر دینی مطالب انحرافی را ترویج می کنند.

حجت الاسلام فلاح زاده ابراز داشت: وظیفه روحانیت همراهی با مردم و یاری رساندن به محرومان است که ساده زیستی را باید از آیت الله مؤمن بیاموزیم که از آغاز تا پایان دچار تغییر نشدند و از ابتدا تا انتها همراه امام و رهبری در خدمت اهداف و آرمان های انقلاب بودند.

وی با اشاره به توصیه های حضرت امام و رهبر انقلاب مبنی بر خودباوری و تکیه بر داخل عنوان کرد: رهبر انقلاب بارها فرمودند که نباید خود را دست کم بگیریم بلکه با تکیه بر داخل با مشکلات را حل کرد، باید مشکلات را تحمل کرده و امید به آینده داشته باشیم.

محمد قمین
ارسال نظرات